메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
SEOL Jae-Seong (대구대학교)
저널정보
한국유통과학회 산경연구논집 산경연구논집 제14권 제5호
발행연도
2023.5
수록면
1 - 9 (9page)
DOI
10.13106/jidb.2023.vol14.no5.1

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose: Visual design has many prospective applications, including attaining business, social, educational, and political goals. The purpose of this study is to gain an understanding of how visual design influences consumer-facing brand values and marketing messages. In order to be successful in marketing, one must promptly attract the attention of the clients one is attempting to sell to. Research design, data and methodology: In order for the research to provide useful information, it will be necessary to sort the findings in descending order of importance and construct an integrated whole out of the knowledge gleaned from various books, papers, and other sources. This method is essential for establishing the degree of objectivity present in each piece of research and combining the results of those studies. Results: Visual marketing promotes a product or service through moving or still images, illustrations, logos, and other forms of digital content. The audience may comprehend your message better if you include visuals. Even if people only scan your content, they may be more likely to notice it if it is presented appealingly. Conclusions: In conclusion, this study found that visual design substantially influences both the demand for products and the awareness of brand values within their target audiences

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0