메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김정효 (부산대학교)
저널정보
한국문법교육학회 문법교육 문법 교육 제47권
발행연도
2023.4
수록면
81 - 116 (36page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this article is to analyze the patterns of learners' usage of similar grammars in Korean reason expressions such as ‘-aseo/eoseo’, ‘-(eu)nikka’, and ‘-gi ttaemune’ from various angles and then to examine the causes of the derived results and to pursue ensuing educational tasks. To this end, the analysis was performed according to the linguistic range, levels, corpus types, and the frequency of preceding conjugated verbs and adjectives in the expressions, ‘-aseo/eoseo’, ‘-(eu)nikka’, and ‘-gi ttaemune’ based on the raw corpus of Korean Learner's Corpus Search Engine. In addition, the parts of the research that can be applied to education were presented by examining studies related to the analysis results and observing the sentences used by learners. The significance of this study is that it comprehensively researched the usage patterns of Korean language learners, including variables that were not covered in previous studies. Furthermore, it is expected that practical and effective educational methods useful for learners will be established through the results of the analysis of usage patterns.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0