메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김유진 (충북대학교) 이재풍 (충북대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2024년 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회
발행연도
2024.11
수록면
844 - 853 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study evaluate the driving performance of a C-ITS-based trajectory planning algorithm compared to a Pure Pursuit algorithm for autonomous driving systems. The proposed method integrates real-time traffic and road condition data from the C-ITS system to regenerate the global path and plan optimal trajectories, enabling flexible responses to changing road conditions and intersections. The results indicate that the C-ITS-based algorithm reduced average driving time by around 35 seconds compared to a camera-based system, while achieving better Lateral and Heading Error performance. The maximum Lateral Error was 0.153m, significantly lower than PUre Pursuit's 1.626m, with consistently lower average Heading Error. These results demonstrate the algorithm's effectiveness in precise trajectory control and improved system stability and real-time capabilities. Additionally, separating planning and control processes allows for independent optimization and flexibility in adapting to various vehicle models. This study confirms that combining C-ITS with trajectory planning enhances the precision and efficiency of autonomous system.

목차

Abstract
1. 서론
2. 궤적 계획 알고리즘
3. 시뮬레이션 및 실험 결과
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0