메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이기현 (계명대학교) 이은지 (계명대학교) 박성준 (계명대학교)
저널정보
한국주거학회 한국주거학회 학술대회논문집 2024년 한국주거학회 추계학술발표대회 자료집 제36권 제2호
발행연도
2024.11
수록면
209 - 212 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to propose a remodeling design plan using biophilic design experience in consideration of the implementation of the high school credit system in aging educational spaces. This study examines adolescences’ mental health, identifies the characteristics of each space in the educational space, and then derives the elements of planning an educational space using the experience of biophilic design. Additionally, an aging educational space is selected, and the space to which the biophilic design and school space characteristics are applied is created as a diagram using the drawing. Finally, a design plan that applies the biophilic design planning element to the educational space was presented. This study presented a design plan by connecting the elements of each biophilic design experience of the educational space with the characteristics of the school space, and future studies need to investigate students’ satisfaction with the design plan, and design discussions for various spaces such as stairs and central holes are required.

목차

ABSTRACT
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 청소년 정신건강과 바이오필릭 디자인 경험
Ⅲ. 계획 방안 및 설계 도면
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0