메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이슬 (부산대학교)
저널정보
한국영미문학교육학회 영미문학교육 영미문학교육 제28권 제2호
발행연도
2024.9
수록면
131 - 161 (31page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This article explores the integration of AI image generators in English literature education, focusing on “The Creation of Film Poster with AI” project implemented in a college-level “English Novels and Films” course. While AI’s role in education has garnered attention, its effectiveness in English literature pedagogy remains relatively understudied. This research demonstrates how generative image AI can enhance preservice teachers’ multimodal literacy skills and motivate them to incorporate AI skills in their future teaching practices. During the project, students worked collaboratively to analyze texts, design images, and create film posters. Results indicate that the creation of film posters with AI fosters students’ active engagement with texts, critical thinking, and the development of digital and multimodal literacy skills with knowledge of AI’s capabilities and limitations. Hence, this article contributes to the ongoing discourse on AI integration in English education, particularly in literature; my research underscores the importance of guiding students to critically understand AI’s potentials, developing their multimodal literacy alongside traditional literary analysis skills.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0