메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘 추계 학술대회 논문집 한국자동차공학회 2001년 추계학술대회논문집 1호
발행연도
2001.11
수록면
128 - 134 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (5)

초록· 키워드

오류제보하기
This paper is the first of 5 companion papers which compare the method of Air-Fuel ratio determination. There are many methods which calculate Air-Fuel ratio from exhaust emission. Most of them are based on the simple chemical equation, which use balance of atom, and the errors of calculation is negligible as far as instrumentation accuracy is guaranteed. They assume homogeneous mixture and complete combustion to the extent of oxygen availability. Because of this simple assumption, they cannot offer the information about the fuel distribution state and the malfunction of instrument. For this limitation, Eltinge offered new one based on stricter mathematical model. This result coincided with the others very well and gives more information about mixture state and instrumentation. The objects of calculation, however, are not commercial fuel except gasoline and the compensation of unburned hydrocarbon is not appropriate to recent analyzer. Moreover he did not consider the fuel which contains oxygen, such as methanol, ethanol and blend of gasoline-alcohol. In this paper, Eltinge chart is expanded to the arbitrary fuel composition and the charts for gasoline, diesel. methanol. M85, LPG, CNG, propane, butane are illustrated.

목차

ABSTRACT

Nomenclature

1. 서론

2. Eltinge 차트 작성

3. 각 연료에 따른 공연비 Chart

4. 결론

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-014007712