메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘 추계 학술대회 논문집 한국자동차공학회 2001년 추계학술대회논문집 2호
발행연도
2001.11
수록면
984 - 989 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
In this paper, collapse analysis is performed under the quasi-static loading condition using a finite element limit method in order to identity the collapse behavior of an auto-body structure such as an S-rail. The S-rail is manufactured with the sheet metal forming process. The formed structure contains prehistoric effects such as residual stress, work hardening, non-uniform thickness distribution and geometric changes induced from the forming process. The collapse analysis of an S-rail considering the forming effects leads to different results from that without considering such effects. The present study deals with the collapse analysis of the S-rail simulated from the analysis of sheet metal forming, Dimming and springback. The collapse properties such as the collapse load, the collapse mode and the energy absorption are calculated and compared with the S-rail model for the forming effects. It is fully demonstrated that the design of an auto-body structure needs to consider the forming effects for a proper evaluation of the load-carrying capacity and the deformation of the formed structures.

목차

ABSTRACT

1.서론

2.유한요소 극한해석의 이론적 수식화

3.S-레일의 성형해석

4.S-레일의 붕괴거동해석

4.결론

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-014009827