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한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘 추계 학술대회 논문집 한국자동차공학회 2003년 추계학술대회논문집 2호
발행연도
2003.11
수록면
1,109 - 1,114 (6page)

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Kinematic sensitivity analysis of suspension systems is usually performed in absolute coordinates. Design of a suspension system requires detailed specification of the interconnection point (hard point) and characteristic values of compliance elements. During the design process. these design variables are determined to meet some prescribed performance targets expressed in tenms of SDF(Suspension Design Factors), such as toe. camber. caster, etc. When some designer want to modify the dynamic characteristic of designed vehicle, it has been taken a lot of time. effect and inconveniences. To solve these inconveniences, this paper elaborates on a systematic approach to achieve optimum design of suspension systems through making an analysis of sensitivity for multi-body systems.

목차

ABSTRACT

1.서론

2.현가장치의 구조의 이해

3.상대조인트 좌표를 이용한 기구학 해석

4.현가장치의 민감도 해석

5.민감도이론을 이용한 해석

6.결론

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