메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
한국환경교육학회 한국환경교육학회 학술대회 자료집 한국환경교육학회 2005년 후반기 학술대회 발표논문집
발행연도
2005.12
수록면
138 - 147 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In the present study, the middle school students' perception on the environment course was surveyed before and after three different lessons. It was found that most students were taking environment related issues mainly from mass media including internet and broadcasting. The young students were satisfied at practical experiments, but at the same time a few old fashioned experimental programs would not be preferred. Utilization of multimedia such as audio-visual tools was one of the effective tools for the environment class, because it could help to understand even the profound principles of the chemical and physical processes. However, some students did not concentrate on the display, causing frequent disturbance of the class. Since the school for this investigation did not choose the environment as a selective course, practical tools and materials for the experiment should not be sufficient, and thereby a further detailed work must be followed with the students who are taking environment lessons.

목차

Abstact
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 연구결과 및 고찰
Ⅳ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-370-017443910