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한국철도학회 한국철도학회 학술발표대회논문집 한국철도학회 2004년도 추계학술대회논문집
발행연도
2004.10
수록면
115 - 120 (6page)

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This study presents the minimum spring stiffness of resilient track pad considering the safety of running train. A nonlinear static 3-D finite element is used for the modeling of railway superstructure, especially for the reflection of nonlinear resistance of rail fastening system. Moreover, ballast is considered as an elastic foundation. As the input load, eccentric wheel and lateral force are used and they are derived from "Lateral-force/Wheel-load Estimation Equations". Analysis results are compared with following two values : allowable lateral displacement of rail head (derived from the geometrical derailment evaluation of wheel/rail) and operation standard value (derived from the field test results of track).

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 윤중ㆍ횡압의 추정식
3. 차륜/궤도 인터페이스
4. 고속철도에서의 열차주행안정성을 고려한 적정 레일 스프링 계수 산정
5. 결론
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