메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.6 Number.1
발행연도
2006.3
수록면
179 - 200 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to examine interview testing procedure how validly it measures student's communication abilities. To investigate the types of evidence that may be considered, three stages were examined; before the test, during the test, and after the test. First, rating scales was investigated before the test stage. The construct and its rating scales are not same because interviewers made them based on their intuition. Second, transcribed 20 conversation data between interviewer and interviewee discourse are analysed during the test stage. The difference between interview discourse and speaking task that is written in the textbook shows that interview is not appropriate for formative test at the end of the semester. Third, survey result which shows that interviewees opinion about interview testing procedure was discussed after the test stage. These results show that standard and rule-governed interview testing procedure should be administered to ensure that more valid assessment is to be made.

목차

1. 서론
2. 교양영어 연구
3. 연구 방법 및 절차
4. 결과 및 논의
5. 결론 및 제언
참고문헌
부록 1

참고문헌 (40)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-740-014916938