메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.5 Number.1
발행연도
2005.3
수록면
173 - 194 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper is concerned with the use of TOEIC (Test of English for International Communication) in college English education. The aim of this paper is to study the possibility and the prospects of using TOEIC as a regular English course at the collegiate level. This is a study of an actual case in which TOEIC was adopted as a regular English course at a university in Korea and the course was carried out in the form of English cyber education with 2,281 students participating. According to the results of the questionnaire, most students responded favorably that TOEIC should be used as the basis for a regular course in English education in Korean universities. The interpretation of their positive response to TOEIC courses is that they need TOEIC for job hunting and improving their proficiency in English. As for English cyber education, they also thought it positive for learning English; they thought it can be a viable mechanism in the information age and can offer student-centered activities.

목차

1. 서론
2. 사이버 영어교육
3. 사례 연구
4. 결론
참고문헌
〈부록1〉 설문 조사 결과

참고문헌 (11)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-740-014917384