메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영화학회 영화연구 영화연구 38호
발행연도
2008.12
수록면
179 - 200 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The 1st test for secondary teacher in Theater and Film section is a multiple choice question type. The 1st test has an object to select a person which has an ability and a qualification as a teacher in theater and film section. For this purpose, it has to be prepared the evaluation instrument for the comprehension of the subject in theater and film. And also it has to be presented methodology for education. That is for teacher professional development and the development of more effective cuniculum to produce secondary teacher in theater and film.
This paper researches on the development of instrument of the 1st test which is given questions by multiple choice type. In this paper, it is included the purpose, a principle of the development of the evaluation instrument, and also prepared a plan for a fair evaluation. For a fair evaluation, this study present the questions of a good quality examined by the degree of difficulty, universal validity, reliability, distinction and practicalness.
The 1st evaluation instrument is based on the 'development of teacher qualification standard of major subject, detailed evaluation field and joint study of teaching ability evaluation'. Committee members for the test select a evaluation details factor in 45 evaluation areas, and develop the questions.

목차

1. 중등교사 임용시험 1차(선택형) 평가 도구의 목적 및 방향
2. 1차(선택형) 평가 도구 개발의 원칙
3. 평가 영역 및 평가 내용 요소가 출제에 고르게 반영될 수 있는 방안
4. 평가의 공정성 확보를 위한 방안 제시
5. 적절한 이원분류표 제시
6. 문항 카드 형식 및 내용
7. 여러 평가 유형의 문항 제시
8. 연구 개발 산출물을 출제에 활용할 수 있는 방법 제시
참고문헌
Abstract

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0