메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
엄철주 (전남대학교) 김정아 (전남대학교) 남혜은 (전남대학교) 오유나 (전남대학교)
저널정보
담화·인지언어학회 담화와인지 담화와인지 제16권 제2호
발행연도
2009.8
수록면
63 - 90 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to shed light on how native English writers (L1) and Korean writers (L2) of applied linguistics develop a relationship with their readers and make a logical process in their English writing. To this end, this study examines a total of 100 discussion sections of applied linguistics based on Hyland's (2004) model: 50 native English writers' and 50 Korean writers' in English. This study draws the frequency of metadiscourse marker use, finds its differences between the two groups and figures out its characteristics. After the analysis of the frequency in metadiscourse marker use, chi-square tests were carried out to reveal if there is any significant difference between the two groups. The analysis revealed that the differences in using interactional resources are more distinguished than that in interactive resources in the two language groups.

목차

1. 서론
2. 상위담화에 대한 최근 연구 동향
3. 연구 방법
4. 연구결과 및 논의
5. 결론
참고문헌
부록

참고문헌 (41)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-701-018675059