메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Hyun-Woo Lim (Hankuk University of Foreign Studies)
저널정보
한국응용언어학회 응용언어학 응용언어학 제25권 3호
발행연도
2009.12
수록면
337 - 363 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Despite the recent growing interest in metadiscourse, oral metadiscourse has received scarce attention. The present study examined the oral metadiscourse appearing in four Korean college students" English debates. With a discourse-analytical and rhetorical approach, this study analyzed the metadiscourse items in the debates in reference to the argument structures and rhetorical appeals. The study results demonstrated the range of oral metadiscourse items that the Korean students utilized to organize their arguments and appeal to their opponents. Based on the study results and discussions, the present study put forward some pedagogical suggestions for the development of English learners" pragmatic awareness and knowledge of oral metadiscourse as well as suggestions for future research.

목차

Abstract
I. Introduction
II. Theoretical Background
III. Method
IV. Findings and Discussions
V. Conclusions and Pedagogical Suggestions
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0