메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박수연 (충남대학교)
저널정보
한국비평문학회 비평문학 비평문학 제35호
발행연도
2010.3
수록면
117 - 143 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This writing is thing to examine dynamics of visual perception in poetic education. Specially, it educates metaphor and metonymy through visual perception to emphasize and investigates. If linguistic education for poem through concept disturbs rich read and understand for poem, it can bring fairly correct and rich read and understand to explain rhetoric of poem through visual image. This writing explained metaphor and metonymy with concept that is the psychoanalitic regarding rhetoric of poem. Visual image which the reason is direct causes psychological reaction preferentially to reader, and is because therefore need to investigate the psychomotor at the same time problem establishment called unconscious. Achieving poetic education linked in aesthetic dextrorotatory of this visual perception, writer required that students read poetry and make directly visual image. As the result, it could confirm much correcter and rich truth that compose visual image than linguistic explanation. This is disproving truth that visual image can be utilized more usefully than linguistic concept in comprehension for poetry.

목차

1. 서론
2. 언어의 수사학과 이미지의 수사학의 필요성
3. 은유와 환유에 대한 교육 사례
4. 결론
【참고문헌】
【Abstract】

참고문헌 (12)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-809-003394890