메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국관세학회 관세학회지 關稅學會誌 第6卷 第2號
발행연도
2005.5
수록면
353 - 377 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The paper bill of lading has been used the main document of the carriage of goods by sea. Under the system of the paper bill of lading, the goods are to be delivered at the port of destination only against the presentation of the document However the advent of speedier ships and containerized processing makes this system be in trouble because the goods shipped arrive at the port of destination than the paper bill of lading. The Bolero Bill of Lading(BBL) under the Bolero System is launched as a solution of problems of paper bill of lading.
The purpose of this paper focus on the Activated Method to use of the electronic bill of lading as negotiable document of title.
The second chapter covers the general aspects and emergence process of electronic bill of lading. The third chapter investigates a instance of introduction and related international laws. The fourth chapter suggests the activated methods, solutions and problems which arose from the use of electronic bill of lading and proposes the future task increasing to use BBL. The fifth chapter presents summations and conclusions of this paper.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 선하증권 전자화의 과정
Ⅲ. 전자식 선하증권의 도입과 관련법규
Ⅳ. 전자식 선하증권의 활성화 방안
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-326-002836760