메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
송준형 (자동차부품연구원) 김덕진 (자동차부품연구원) 이천환 (자동차부품연구원) 이춘범 (자동차부품연구원)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2009년 학술대회 및 전시회
발행연도
2009.11
수록면
2,039 - 2,044 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper discussed conditions of acceleration through a velocity profile of vehicle modeling by using the simulation program in order to analyze the characteristic of fuel efficiency according to the pattern of acceleration and vehicle driving. The experiment was performed under the condition of the slope of acceleration, the change of velocity, and the slope change of velocity. Then, the basic performance of vehicle and the characteristic of driving pattern were analyzed through simulating. Through analyzing simulating results according to the initial change of acceleration, we could see that the amount of fuel consumption was little when the accelerated motion was increased gradually, but the good efficiency was shown when the ability of initial acceleration was better with consideration of fuel consumption per distance, while there are various routes under the condition of reaching the goal velocity in the same time. Through analyzing simulating results according to the driving pattern, we could see that the generating power was lower, but the fuel efficiency was better when the accelerated motion was increased gradually.

목차

Abstract
1. 서론
2. 차량 연비성능 시뮬레이션
3. 결론
후기
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-556-002779762