메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
허균 (부경대학교)
저널정보
동북아시아문화학회 동북아 문화연구 동북아 문화연구 제25집
발행연도
2010.12
수록면
323 - 335 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to examine the structural relationships of facility satisfaction, the recognition of Korean education program effect, lecture understanding, and educational satisfaction among international students from China.
Through latent mean analysis, gender differences of the constructs were examined. The results showed that there were significant differences in facility satisfaction between male and female students. Female students were less satisfied with the facilities than male.
Using structural equation modeling, we examined the ways in which facility satisfaction, the recognition of Korean education program effect, and lecture understanding influence educational satisfaction. The results reveal that almost all latent variables were positive with regard to educational satisfaction in both male and female students, except in the recognition of Korean education program effects. This was significant in male but female students.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구 방법
Ⅲ. 연구 결과 및 해석
Ⅳ. 결론 및 제언
참고문헌
【논문초록】

참고문헌 (3)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-910-004312821