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논문 기본 정보

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학술대회자료
저자정보
한기훈 (콘티넨탈) 이동진 (콘티넨탈)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2010년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2010.11
수록면
2,015 - 2,018 (4page)

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Estimation of longitudinal load such as road slope and rolling resistance is essential for precise cruise control of automotives. In this paper, using model based road slope estimation method with gravity sensor, precise longitudinal dynamic model of automotive vehicle is presented for vehicle auto-cruise control.
Continuously Variable Transmissions (CVT) can cover a wide range of ratios and shift the engine operating points for a certain demanded power towards higher loads and lower speeds. This makes it possible to operate a combustion engine in more efficient working points than stepped. With this merit, fuel optimal cruise control by CVT ratio control is possible using precise longitudinal dynamic model using model based road slope estimation.

목차

Abstract
1. 서론
2. 노면 경사도 추정 기법
3. CVT 동력 전달 시스템
4. CVT 정속 주행 제어
5. Simulation 결과
6. 결론
References

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