메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
박수완 (대구경북과학기술원) 박윤숙 (대구경북과학기술원) 이태영 (대구경북과학기술원) 손준우 (대구경북과학기술원)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2010년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2010.11
수록면
2,315 - 2,321 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
There has been recent interest in an integrated approach to driver safety which focuses on the overlapping and interacting area of the role of driver, vehicle and road environment in driving safety. These studies require various types of driving tests and analysis of driver’s behavior. They need to ensure safety in a research process and to monitor the driver state and surrounding environment by real-time synchronization. To solve these needs, this paper demonstrates an implementation of a real-time monitoring system for estimating driver distraction in a car simulator. Our system alleviates the problem of accidents that may occur in a experiment due to car simulator and enables to make the case for an integrated approach in driver safety due to the synchronized data collection. And it also makes more in-depth study possible for driving distraction by including a driving distraction causing module which generates a cognitive workload and a visual workload. This paper shows collected data when a participant drove and performed a secondary task of a cognitive and visual workload in our system. The results are fairly consistent with previous studies.

목차

Abstract
1. 서론
2. 실시간 모니터링 시스템
3. 데이터 분석
4. 결론
후기
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-556-001772736