메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
오세창 (계명대학교)
저널정보
계명대학교 산학연구소 경영경제 경영경제 제43집 제2호
발행연도
2010.8
수록면
141 - 159 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The name of dept of int’l trade and commerce has been changing since establishment of dept. of int’l trade and commerce at Pusan National University’ in Sept, 1948.
It is the fact that a curriculum for int’l trade and commerce major is various according to university. But irrespective of name and university, a curriculum generally consist of int’l trade, int’l management, int’l commerce.
A curriculum in int’l commerce field has to be as a center to be satisfied students and business world as customer, and to survives in severe competition by ourselves. we can prove this fact through classified code of national Research Foundation of Korea.
If a curriculum of int’l commerce become center curriculum, construction of a curriculum must become a subsidiary basis placed the force on economics, management, accounting, int’l commerce, a major basis applied subsidiary basis, a major intensification focused on contracting, performance, completion, a major training about a major intensification.
This choice is the questions of life and/or dead, of dept of Int’l trade and commerce beyond the question of existence.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 무역 전공 교과과정에 대한 한ㆍ일간 비교
Ⅲ. 무역전공 교과목의 문제점과 모델 교과목의 구성과 교과내용의 교육 방향 제시
Ⅳ. 결론
참고문헌
SUMMARY

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0