메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
高仁德 (延世大學校)
저널정보
중국어문학연구회 중국어문학논집 中國語文學論集 第92號
발행연도
2015.6
수록면
225 - 248 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In the history of Chinese publishing culture, it is interesting to note a specific period, from Jiajing(1522~1566) to the last reign of Ming, Chongzhen(1628~1644), marking the "Media Revolution" with flourishing books publication. There was an explosive increase in publications during this period, and it is not an exaggeration to say that most of the readings by researchers on China were published in this period. The late Ming period, i.e. from Wanli(1573~1620) through Chongzhen, in particular, saw an explosive increase in publication of novels and plays. On the formal aspect, one of the most distinct characteristics of the publications during this period is the rich inclusion of illustrations. Illustrations were so popular in the publications during the late Ming period to such an extent as to be described as the "imagery flooding." In the history of Chinese illustration development, the late Ming period experienced a renaissance of illustrations both in quality and quantity. Of the various possible aspects to review in explaining the burgeoning of the development of illustrations during the late Ming period, this paper examines it from the perspective of public perception about illustrations, which is a theme that has not been dealt with due sincerity by precedent research analyses.

목차

1. 들어가며
2. 명대 말기 이전의 삽화에 대한 인식
3. 명대 말기 삽화에 대한 인식
4. 맺으면서
參考文獻
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0