메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
역사교육연구회 역사교육 歷史敎育 第135輯
발행연도
2015.9
수록면
69 - 93 (25page)
DOI
10.18622/kher.2015.09.135.69

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The Korean History of the 2017 College Scholastic Ability Test (CSAT) will be implemented as the criterion referenced test, and the fixed cut-off scores will be used to classify students’ performance levels. The weakness of the approach based on the fixed cut-off scores, however, is that students’ performance level can be influenced depending on varying test difficulties. On the other hand, another approach called the standard setting is not, and thus the standard setting to obtain cut-off scores should be considered for the CSAT Korean History. The purpose of this study is to investigate the feasibility of standard setting method for the CSAT Korean History. The current study especially has examined the application of the bookmark method. In detail, this study has explained the processes of bookmark method step by step with empirical examples, and has shown that the bookmark method could be a promising approach for the criterion referenced test for Korean History test.

목차

1. 서언
2. 북마크 방법을 이용한 수능 한국사의 준거설정과 분할점수의 산출
3. 기출 문항을 이용한 수능 한국사의 모의 분할점수의 산출
4. 결어
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-374-001966570