메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
역사교육연구회 역사교육 歷史敎育 第135輯
발행연도
2015.9
수록면
95 - 119 (25page)
DOI
10.18622/kher.2015.09.135.95

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Turning ‘Korean History’ into a compulsory subject in 2017 College Scholastic Ability Test (CSAT) was successful for student to study ‘Korean History’ harder than before when it was an optional subject. But we should be careful to think that ‘easy questions’ are the best solution for any possible matters. If students consider ‘Korean History’ test unchallenging which can be prepared right before CSAT, high school ‘Korean History’ teachers will have more difficulty leading the classes.
In fact, the total class hour of ‘Korean History’ didn’t increase after the subject become compulsory. In addition, the test with very low item discrimination will not guarantee the proper Korean History education.
In the past, ‘Korean History’ CSAT had several demanding questions which were too much for students who didn’t take humanities courses. But it’s also problematic that students can find the answers without paying attention to courses at school. That’s why we should constantly listen to high school Korean History teachers’ opinion about controlling the level of difficulty.

목차

1. 서언
2. 2017 수능 대비 안내자료의 예시문항과 EBS ‘필수 한국사’ 교재의 난이도 비교 · 분석
3. 2017 수능 한국사 문항의 난이도와 중고등학교 ‘한국사’ 영역의 계열성 문제
4. 결어
참고문헌

참고문헌 (12)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-374-001966585