메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이금재 (남서울대학교) 허영주 (남서울대학교)
저널정보
한국일본문화학회 일본문화학보 日本文化學報 第67輯
발행연도
2015.11
수록면
87 - 103 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study was conducted to analyze the preferences for major and teaching profession among undergraduate students majoring in Japanese. The result of the study is that undergraduate students majoring in Japanese generally tend to show high preferences for their own major and high expectations for teaching profession. I could see that the higher preferences for major are, the higher expectations for teaching are shown. On the basis of these findings, the fact that there are teacher education classes offered in Japanese Department needs to be informed actively through high school PR activities. I suggested that it is necessary to evaluate major preferences and the degree to which students hope to become a teacher, in screening documents submitted and interviewing students.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 전공 선호도와 교직 기대감에 대한 배경
Ⅲ. 전공 선호도와 교직 기대감 측정
Ⅳ. 전공 선호도와 교직 기대감 분석
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-913-002156375