메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제55집
발행연도
2010.12
수록면
29 - 50 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
As the popularity of a discussion task used for assessing language learners` speaking skills has increased, this study provides a qualitative analysis of talk in discussions among Korean college EFL learners in oral proficiency tests in terms of how the test takers interact with the other test takers in the discussion test situations. Interactions among the learners in discussion oral proficiency tests were video-taped and transcribed for a turn-by-turn analysis. A close analysis of the talk revealed that the discussions the learners were engaged in did not show much evidence of collaborative interactional patterns which is positively valued in speaking proficiency assessment. Rather, the interactions the learners had in this study were mostly disjointed and discontinued, lacking connected thoughts and ideas, which can be a debilitating factor in evaluation of their oral proficiency. In this paper, this problematic pattern of interactions were examined in terms of topic development and coherence by providing a detailed analysis of how the test takers were not able to coherently develop ideas initiated by the other participants in the discussions. (Daegu University)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-700-002556230