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논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이종언 (이래그룹) 김영철 (충북대학교)
저널정보
대한전기학회 전기학회논문지 전기학회논문지 제65권 제4호
발행연도
2016.4
수록면
642 - 651 (10page)

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For the acceleration and brake systems of an autonomous vehicle, the dynamic models from acceleration (brake) pedal input to driving(braking) torque at the vehicle wheel are represented by a set of linear transfer functions in this paper. We present an experimental method that can identify these models using a single rectangular pulse response data. Various magnitude of inputs with different running speeds are applied to experimental tests. All the identified models are demonstrated by the measured data. Both acceleration and brake models have been also validated by comparing the velocity of a full vehicle model associated with the proposed models with the measured vehicle velocity.

목차

Abstract
1. 서론
2. 가속 및 브레이크 시스템 모델링을 위한 데이터 취득 시스템
3. 가속 및 브레이크 시스템의 입출력 모델링
4. 16DOF 전차량동역학 모델을 이용한 가감속 모델 검증
5. 결론
References

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