메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이유미 (중앙대학교)
저널정보
다빈치미래교양연구소 교양학연구 교양학연구 제3집
발행연도
2016.6
수록면
213 - 233 (21page)
DOI
10.24173/jge.2016.06.3.213

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The objective of this study is to summarize the results of researches for educating presentation which is an essential expressive ability in modern society. As one of the important abilities to survive in modern society, presentation is not only an ability combined with speaking and writing competences as an expressive competence among communication competences, but also a competence that can fully show the application of advanced equipments in the 21st century. Thus, many colleges are opening courses related to cultivating presentation abilities. With this trend, there have been diverse studies on presentation. This study examined the aspect of presentation by considering all the researches in the educational level among researches on presentation. It examined researches on educational methodology regarding general presentation instead of college education, and also examined methods to educate/evaluate presentation in college liberal education. The significance of this study is that it can be used as basic data of researches for presentation education as college liberal education.

목차

1. 서론
2. 프레젠테이션 연구
3. 대학생 프레젠테이션 교육 연구
4. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-005-002069058