메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김윤정 (이화여자대학교)
저널정보
다빈치미래교양연구소 교양학연구 교양학연구 제11집
발행연도
2020.4
수록면
67 - 93 (27page)
DOI
10.24173/jge.2020.04.11.3

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to research college students" perceptions of presentation education as a basic study of presentation education research to improve communication competence, and to present directions for developing presentation education contents. A questionnaire was conducted for 39 college students who took the presentation course and analyzed SWOT for their speaking and ability to improve through presentation classes. As a result of recognition survey, the following implications were obtained. First, specific education-related contents reflecting the characteristics of presentation genres different from the presentation classes should be reflected in the classes. Second, speech education methods such as the method of acknowledging the manuscript and speaking practice without script should be applied to the presentation class so that the manuscript can be freed from the obsession. Third, lessons such as how to write a PPT, construct a stylish PPT screen by design, and make various slides used in practice should be reflected in the contents of the presentation education. Fourth, the time for education and environmental conditions should be secured to improve attitude through training and practice, such as how to reduce tension or build confidence, and how to increase communication.

목차

1. 서론
2. 선행연구 및 이론적 배경
3. 연구 대상 및 연구 절차
4. 연구결과 분석
5. 결론 및 제언
참고문헌
Abstract

참고문헌 (32)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0