메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김진민 (고려대학교) 김재영 (고려대학교)
저널정보
한국인터넷전자상거래학회 인터넷전자상거래연구 인터넷전자상거래연구 제17권 제1호
발행연도
2017.2
수록면
197 - 214 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Mobile-commerce has increased utility by allowing consumers to make purchasing activities that are more appropriate for them, but competition is much more intense as more companies have opportunities to enter the market easily. This research studies m-commerce to derive the importance attributes using SWOT-AHP analysis. The purpose of this study is to identify the strategic mismatches between firms and consumers in the competitive market and attempt to access the market through efficient strategies. The results show that there is a significant difference in the strategic factors of consumers and company managers. In any case, consumers are highly concerned about the convenience of mobile and the price factor, and corporate executives are considering the attractiveness of the market provided by the convenience of mobile. We suggest three strategies for sustainable growth for the m-commerce market.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 문헌 연구
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 실증분석 및 전략수립
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (46)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-323-002319890