메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박은경 (대구대학교) 김영국 (강원대학교) 최홍열 (제주대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제34권 제1호(통권 제173호)
발행연도
2022.1
수록면
275 - 293 (19page)
DOI
10.31336/JTLR.2022.1.34.1.275

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to identify the management strategy of the five-star hotels in Jeju after COVID-19 pandemic. The study proposed a hierarchical structure for estimating the priority among the factors of management strategy by applying SWOT-AHP analysis. From several studies, internal and external environment factors were extracted and the SWOT matrix reflected updated details through an expert survey. Data were collected from 15 experts in the area of hotel business. As a result of SWOT-AHP, four strategies were worked out as follows; SO strategy is an aggressive strategy that utilizes the opportunity for increasing domestic travel demand after COVID-19 by promoting the brand power of the hotel. ST strategy is a differentiation strategy that targets new markets by strengthening the brand power of the hotel in consideration of the spread and regulation of COVID-19. WO strategy is a recovery strategy that targets the growing demand for domestic travel after COVID-19 while minimizing the weaknesses of hotel"s insufficient additional facilities. Finally, WT strategy is a defense strategy that maintains its current management status in consideration of the spread and regulation of COVID-19 and insufficient additional facilities of the hotel.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 고찰
Ⅲ. 연구설계
Ⅳ. 분석결과
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0