메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박정우 (신한대학교) 박용민 (신한대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제29권 제2호 (통권 제114호)
발행연도
2017.2
수록면
223 - 237 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Food service franchises have to understand and analyze customer behavior to increase the rate of their revisitation for the purpose of sustainable growth. In this sense, it is necessary to figure out the essential factors with regard to customers when they use food service franchise. In this study, researcher focused employee who direct encounter with customers. This study examined the factor which is emotional intelligence how effect on service quality and job performance through job competency. The development of research model is based on the literature of the preceding research analysis in emotional intelligence and service quality. By examining casual relationship, survey has executed to customers who used food service. From June 1. 2016 to June 30, 248 questionnaires were distributed with food service customer. 240 responses were collected for empirical analysis except the missing and wrong value responses. This data were used for structural equation modeling analysis. The results indicated that emotional intelligence has positive effect on job competency. Also, job competency has positive effect on service quality and job performance. Based on empirical result, researcher provide managerial implementation and limitations.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 분석결과
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-323-002302171