메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이병규 (서울교육대학교)
저널정보
한국사전학회 한국사전학 한국사전학 제31호
발행연도
2018.5
수록면
32 - 54 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Dictionaries are a good ones when users can conveniently provide the information they want. In this sense, In this sense, the Korean Dictionary for Elementary Schools should be compiled so that elementary school students can utilize them effectively in the context of Korean studies and other curriculum learning situations. Elementary Korean dictionaries should be distinguished from general Korean dictionaries at the level and scope of description. This is because elementary school students are different from adults in terms of cognitive development and learning characteristics. Based on this consideration, Based on this consideration, the micro-structure and macro-structure of the dictionaries for the elementary students should be created. For this purpose, This article has examined how Korean dictionary for elementary school education is utilized and searched the educational value of Korean dictionary for elementary learning and contexts in which Korean dictionary can be used in elementary school education.

목차

1. 머리말
2. 초등 교수·학습의 국어사전 활용 양상
3. 초등 교육에서의 국어사전의 의미
4. 초등 교육의 국어사전 활용 맥락 탐색
5. 마무리
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-703-003132964