메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
나재원 (호남대학교) 임성진 (서울과학기술대학교)
저널정보
제어로봇시스템학회 제어로봇시스템학회 논문지 제어로봇시스템학회 논문지 제25권 제1호
발행연도
2019.1
수록면
17 - 22 (6page)
DOI
10.5302/J.ICROS.2019.18.0198

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this paper, we present the integrated chassis control strategy with electronic stability control (ESC), active rear steering (ARS) and torque vectoring device (TVD) under the saturation of the lateral tire force on front wheels, caused by the excessive application of active front steering (AFS). The control yaw moment was calculated using sliding mode control. Contrary to the previously proposed method that uses the optimization-based method, the simple distribution method was adopted under the assumption that a single actuator of the chassis control system was used for yaw moment distribution. The lateral tire forces of front wheels were easily saturated by the excessive sole application of AFS. To cope with the situation, the corrective steering angle of AFS has been limited, and it compensated the loss of the control yaw moment with ESC, ARS and TVD in this paper. For verification of the effectiveness of the proposed control method, simulation has been performed via the vehicle simulation tool package, CarSim. From simulation, it has been verified that the proposed method can enhance maneuver performance and lateral stability if the lateral forces on front wheels are saturated.

목차

Abstract
I. 서론
II. 통합 섀시 제어기 설계
III. 단일 섀시 제어 장치를 사용하는 요모멘트 분배 방법
IV. 시뮬레이션
V. 결론
REFERENCES

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-003-000325093