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논문 기본 정보

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학술저널
저자정보
차현수 (서울대학교) 김자유 (서울대학교) 이경수 (서울대학교)
저널정보
한국자동차안전학회 자동차안전학회지 자동차안전학회지 제14권 제4호
발행연도
2022.12
수록면
53 - 59 (7page)

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This paper describes an integrated control of torque vectoring and rear wheel steering using model predictive control. The control objective is to minimize the yaw rate and body side slip angle errors with chattering alleviation. The proposed model predictive controller is devised using a linear parameter-varying (LPV) vehicle model with real time estimation of the varying model parameters. The proposed controller has been investigated via computer simulations. In the simulation results, the performance of the proposed controller has been compared with uncontrolled cases. The simulation results show that the proposed algorithm can improve the lateral stability and handling performance.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 차량 모델 및 파라미터 추정기
3. 모델 예측 제어기 설계
4. 시뮬레이션 결과
5. 결론
참고문헌

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