메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
황국환 (국민대학교) 임현주 (국민대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제28권 제4호 (인문사회과학 편)
발행연도
2019.8
수록면
699 - 712 (14page)
DOI
10.35159/kjss.2019.08.28.4.699

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to analyze perception types of pre-physical education teachers on the smart learning. Forty four pre-physical education teachers in Green University located in S city, were selected for the subjects based on the Q methodology. Q samples were 20 Q statements finally extracted from the total of 102 Q statements after the experts’ consultation. The final 30 selections were surveyed to be forced distribution by the respondents to the statement of their positive, neutral, negative frequency distribution of the total score 7 points. The factor analysis was conducted by utilizing the QUANL-PC program. The following conclusions were derived by the factors centered over 1.00 values. First, the image types of pre-physical education teachers on the smart learning were classified into 4 image types, interest-oriented training, learning-oriented style transcending time and space equality value oriented, seeking application of change in the times, information sharing based on IT devices, and learner-centered education-oriented type.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (35)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0