메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국유아교육학회 International Journal of Early Childhood Education International Journal of Early Childhood Education 제24권 제1호
발행연도
2018.1
수록면
49 - 66 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Based on an in-depth, qualitative study of Head Start teachers’ work in the United States, this study examines the distinctive nature and complexity of early childhood teachers’ work from multi-faceted temporal perspectives. This study accounts for the daily struggles and the significant effort required of preschool teachers to negotiate their work in the current regulatory policy environment. Findings highlight the multiple relational demands currently made on teachers to perform caring work in the context of team teaching/working. In the process, this study challenges the current undue emphasis on teachers’ personal (ir)responsibility to manage their time, while making visible how daily teacher practices come into conflict with the dominant clock time assumptions. I suggest that more research is necessary to address teachers’ gendered and embodied temporal experiences, which are inseparable from power relations, in order to advance our knowledge and understanding of teachers’ work experiences and advocate for their well-being.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (33)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0