메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제44권 제2호
발행연도
2018.1
수록면
321 - 348 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This research examines the relationships between L2 learners' individual differences, such as level of foreign language anxiety, degree of acculturation, and previous study abroad experience. For the current study, a total of 132 university students majoring in diverse subjects responded to a paper-based questionnaire consisting of the three parts: 1) the Background Questionnaire, 2) the Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS) and 3) the EFL Student Acculturation Questionnaire (ESAQ). In order to analyse the collected data, correlations and independent sample t-tests were employed. The results showed that the higher the degree of acculturation, the lower the level of foreign language anxiety. It was also found that learners' previous study abroad experience has an impact on their feeling of anxiety towards L2 learning and their attitudes towards the target language culture.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (43)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0