메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국문학교육학회 문학교육학 문학교육학 제18호
발행연도
2005.1
수록면
289 - 311 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The focal point of the new curriculum conference is how to devide the contents system of National Common Basic Curriculum into four or six category. The result of this argument seems to be four categories system. According to the result, i am going to offer a proposal for the system of the Highschool Elective-centered Curriculum. I think it efficient and desirable to consist the system of two category, as ‘literature’, ‘language’. In the case of literature, the literary-criticism is regarded as the top level. This concept­‘criticism’- includes multiple context, as follows, criticising, discussing, writing critical essay, reproducing, creating works etc. These drilling must relates to the National Common Basic Curriculum. Either, it is possible to devide ‘literature’ into ‘literary criticism’, ‘creating works’, ‘literature and life’. Because I believe that Highschool Elective-centered Curriculum must keeps a practical possibility and facility.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0