메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국문학교육학회 문학교육학 문학교육학 제11호
발행연도
2003.1
수록면
155 - 184 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
A Study of Cognition In Literature of LiteratureKim, Jung-SinWe read literatures because of the expectation that will do positive functions about life.This approves about educational functions of literature.In other words, the reason why we read literatures is the educational functions of literature and this goal is for trainingof desirable person. So we study about literature education. Why does the literature education need? We have to find the answer in human not in literature. Study literature mainly considers literature but literature has to regard both literature and human. When human is considered and studied seriously in literature education, the scientific system will be completed. Study of cognition which is the basicattribute is for the first step to that.Therefore the study of cognition in literature is not only review of literature and stratagem but time to suggest of new formal stratagem. That is recurred stratagem of circulatied - hierarchy. It has more problems for study of study human than study literature.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0