메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국문법교육학회 문법교육 문법교육 제34권
발행연도
2018.1
수록면
59 - 103 (45page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to evaluate the generative approach to grammar education by analyzing cases of “sentence making activities” in actual grammar classes rooted in a critical awareness of sentence education. First, I reviewed previous studies on sentence related education and concluded that “productive knowledge” is the focus of grammar education. Through this theoretical lens, I analyzed cases of the 'sentence making activities' in six grammar classes in S-high school. I tried to understand the practical aspects of classroom activities including designing sentence making activities, the realization of class activities, and learners’ grammatical experiences in the classes. In this study, I discuss three implications of grammatical education from a generative approach. First, it is important to consider the learner’s perspective when designing generative approaches. Second grammar education should start with the generative ability of the native speakers and through this process we can make various elements of the linguistic processes into learning experiences. Third, it is the learner who must organically connect, integrate and expand the necessary grammar knowledge in the generative process.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0