메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제29권 제1호
발행연도
2016.1
수록면
189 - 213 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates Korean college students' perceptions of implementing communicative language teaching (CLT) in a large EFL class as well as factors influencing their perceptions. One hundred twenty-one freshmen, who had low English proficiency, from two intact classes employing CLT for one semester participated in this mixed-methods study. Data from pre- and post-surveys, in-depth interviews, and field notes were collected and analyzed, using both statistical and thematic techniques. The main finding shows that participants perceived the CLT class positively in terms of improving communicative competence, interest and self-confidence in learning English, and participation in class activities. Additionally, there were four factors affecting student participation in large CLT classes: pair work encouraging student concentration on tasks, self-motivation due to new approaches, an interest in various communicative activities, and an improvement in using English meaningfully. The results support collaborative learning within CLT and provide effective strategies to help college EFL teachers with low-level students in a large class to implement CLT successfully.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (32)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0