메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제32권 제3호
발행연도
2019.1
수록면
135 - 156 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines not only Korean students’ perceptions of employing communicative language teaching (CLT) in large multi-level EFL classes but also the main factors affecting their perceptions. One hundred and nineteen college students, ranging in English proficiency from beginner to low-intermediate, from two intact classes implementing CLT for one academic year participated in this study. Data from surveys, follow-up interviews, and field notes were collected and analyzed by using both quantitative and qualitative techniques. The results indicate that students identify the CLT classes positively with respect to having an interest and self-motivation in different communicative activities, focusing on tasks, and improving their meaningful use of English. The findings support the results of the original study conducted in large homogeneous classes although the four factors were found to be more beneficial to relatively higher level, rather than lower level students. Thus, it seems that for beginners, collaborative learning, including pair or group work, is less effective in large mixed-level classes.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0