메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
아시아테플 Journal of Asia TEFL Journal of Asia TEFL 제16권 제4호
발행연도
2019.1
수록면
1,332 - 1,347 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
To ascertain the existing challenges of employing communicative language teaching (CLT) in English classrooms in Korea, 52 English teachers in middle or high schools in Seoul were asked to complete a survey, two of whom were also interviewed to elicit more specific comments. The results of the survey and the interviews showed that CLT is still difficult to adopt in Korea. Although teachers were aware of the importance of implementing CLT to facilitate improving students’ communicative competence, they depended on giving lectures and explanations primarily based on textbooks and failed to use a variety of activities that CLT features. Under the current educational system in Korea—which places heavy emphasis on helping students get into the universities of their choice—both teachers and students do not feel it necessary to take advantage of CLT in teaching and learning English. This unfortunate fact invariably leads to the teacher’s preference for traditional L2 teaching methods and to many Korean students’ inability to communicate effectively in English.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (29)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0