메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국멀티미디어언어교육학회 멀티미디어 언어교육 멀티미디어 언어교육 제13권 제2호
발행연도
2010.1
수록면
129 - 154 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Twitter is perhaps the most widely recognized social network services (SNSs)worldwide. This study attends to the value of Twitter from the EFL pedagogical perspective. The purpose of this study is to investigate how three Korean English teachers in an elementary, middle, and high school used Twitter for three weeks with their students. The qualitative case study yielded findings particularly with regard to the teachers’ use of patterns, interaction with students, and perceptions on using Twitter for instruction by analyzing the teachers’ tweets, interviews, and their students’ postings. The teachers employed microblogging differently depending on their students’ ages, computer experience, their L2 belief, and perceptions concerning the use of technology in the classroom. Interaction patterns with their students also were noticeably different when using Twitter. However, the three teachers agreed that Twitter enables good writing practice for students of any age and provides a great opportunity for them to use English for authentic purposes spontaneously.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (24)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0