메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생물교육학회 생물교육 생물교육 제37권 제4호
발행연도
2009.1
수록면
504 - 514 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to investigate the effect of an environmental science exploration program as an environmental learning on environmental literacy and scientific attitudes of 5th grade students at elementary school. The results of this study are as follows: Firstly, the environmental science exploration program produced significant differences between the experimental group and the comparison one in the environmental literacy. In the cognitive domain, activities like exploration, research, and so on had positive effect on the knowledge category of environmental issues in the process of the program. In addition, the program saw statistical differences on environmental attitude․values and sensibilities, which were subcategories of the affective domain. Among the subcategories of the behavioral domain, positively affected were categories of persuasion․encouragement, practice related to the environmental problems and environmental function that enhance active involvement and practice of environmental problems. Secondly, the environmental science exploration program didn’t bring meaningful differences to the scientific attitude.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0