메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제19권 제3호
발행연도
2008.1
수록면
427 - 446 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
At this thesis, I researched the presenting order for phonological rules of Korean in teaching pronunciation of Korean for foreign learners, especially concerning contents which taught and learned phonological rules. Criteria of presenting order are the frequency of using, the degree of difficulty and the possibility of generalization. For accurate understanding about these criteria, I set up specific methods. I researched head words based on the Korean dictionary for foreign learners for grasping the frequency of phonological rules. And the degree of difficulty depends on the ease of learning. Specially, it is different from rules which can predict the surface form by phonological informations or which needed the morphological informations. Finally, the possibility of generalization is measured by the grade of ranks in phonological rules. As these results, I decided on the order of application as follows; the degree of difficulty → frequency of using → possibility of generalization. Because results could be different according to the order of criterion. After all, the teaching order of phonological rules are as above texts.(Korea University)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (23)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0