메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박선희 (이화여자대학교) 이예나 (이화여자대학교)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제90집
발행연도
2019.9
수록면
113 - 133 (21page)
DOI
10.21296/jls.2019.9.90.113

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to identify perceptual mismatches between teachers and learners of Korean in academic presentation and to investigate how self-assessment influences recognition of evaluation factors in academic presentation. For this study, a questionnaire on the importance of assessment of academic presentation has been conducted before and after the evaluation. The learners’ group carried out self-assessment and the teachers’ group evaluated the presentation of each learner. The result of this study confirmed that the importance of evaluation factor is perceived differently by the learners and the teachers and that the learners were able to gain a better understanding of the evaluation factors after the self-assessment.

목차

1. 머리말
2. 교사와 학습자의 인식상 불일치
3. 학문 목적 발제 담화의 구조와 평가 구인
4. 연구 방법
5. 연구 결과
6. 결론
참고문헌

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0