메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
채숙희 (인천대학교)
저널정보
한국언어문학회 한국언어문학 한국언어문학 제96호
발행연도
2016.1
수록면
243 - 272 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines present educational content for academic presentations by analyzing Korean speaking textbooks for academic purposes in comparison with textbooks on speeches and debates for native Korean undergraduates. The textbooks are analyzed in aspects of syllabi and unit structure, learning contents and activities, and evaluation and feedback. The results show that most Korean speaking textbooks for academic purposes do not offer contents for understanding notion, types, and elements of academic presentation. In aspects of topics, they lack topics on education, ethics and philosophy, and personal concerns. As for learning activities, they prefer activities carried out by using given data to activities asking learners to create contents of presentations by themselves. Evaluation and feedback of them emphasize the structure of presentations and neglect creativity of presentation themes. The educational implication of these results are more contents for understanding presentation, more topics on education, ethics and philosophy, more chances to practice the whole process of presentations, and inclusion of creativity of presentation themes as a prime criteria to evaluate presentations.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0